Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

cegunk

1995 a stabilizáció éve volt

Tavaly 400 millió forintos forgalmat ért el a Nádor Rendszerház, amelyet három évvel ezelőtt a szakma néhány közismert személyisége alapított. A több mint 20 főnek munkát adó rendszerház az országosan ismert középcégek közé nőtte ki magát, a Compaq 12 magyarországi rendszer-viszonteladójának és a Novell 8 rendszerházának egyike.

Szamosközi Zoltán, a Nádor egyik alapító igazgatója szerint a tavalyi esztendő a stabilizáció jegyében telt el a cégnél. A kezdeti gyors felfutás (1993-ban 210 millió forint volt a forgalom, 1994-ben pedig 370 millió) kissé lassult tavaly, a nyereség viszont nagymértékben nőtt, ami jelzi, hogy rendszerházhoz illően sikerült emelni a hozzáadott érték arányát.

Befektetésként könyveli el Szamosközi a munkatársai folyamatos ki- és továbbképzését. A Rendszerház három minősített Novell-mérnököt (CNE-t) foglalkoztat, vannak a Microsoft kiadta bizonyítvánnyal rendelkező szakembereik is, valamint a hardverszállítók (Compaq, HP, PSI) oktatóközpontjaiban is képezik ki munkatársakat.

Tavaly ilyentájt vette fel ajánlott termékei közé a PSI gyorsnyomtatókat, valamint fél éve az Optika elektronikus archiváló- és dokumentumkezelő rendszereket. Míg a nyomtatók utat törtek maguknak a magyar piacon – az iparban, az államigazgatásban, a nyomdákban és a kereskedelemben mutatkozik kereslet irántuk -, az Optikához eddig sajnos még nem sikerült fizetőképes réteget lelni. A Nádor igazgatója szerint ennek valószínűleg az az oka, hogy a termék újfajta szemléletet kíván mind a felhasználótól, mind pedig az eladótól.

A tervek arra épültek, hogy 1995-ben tovább nő a mobil kommunikáció (rádiós távközlés, személyhívók) részesedése a forgalomból, akár 30 százalékig is. Végül is azonban e szektor mindössze 15 százalékban járult hozzá a cég tavalyi árbevételéhez. A lokális személyhívó rendszerek vonatkozásában a legtöbb referenciával rendelkező Motorola-disztribútor a Nádor, amely ezen a területen vezető szerepet játszik az egészségügyben, és sikerült tovább bővítenie az alkalmazók körét államigazgatási intézményekkel és az iparban, a banki szférában tevékenykedő cégekkel. Az előzetesen várt fellendülés elmaradása Szamosközi Zoltán szerint azzal magyarázható, hogy megjelentek és előretörtek a személyhívó-szolgáltatók (Eurohívó, EasyCall), terjed a mobil telefon használata. Az alkalmazók nem mindig törődnek a költségekkel, pedig az adott feladatra optimalizált helyi személyhívó rendszerek – például 20 fős kiépítésben – már az első évben megtérítik a kétségkívül magas kezdeti beruházást, és az után lényegében ingyen használhatók, a kiszolgált létesítményen belül.

Mester Sándor