Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

cegunk

Az önkormányzatok szolgálatában

ETK Önkormányzati Klub Hírlevél, 2007. december

E-közigazgatás - A fejlődés kezdeti lépései

Az elektronikus ügyintézés és informatika témája évek óta az önkormányzati szektor kiemelten fontos kérdése; napjainkban elengedhetetlen a magyarországi települések fejlődéséhez, a lakosság és az önkormányzatok közötti kommunikáció gördülékenységének megteremtéséhez. Az ETK Önkormányzati Klub ennek kapcsán rendezte meg 2007. november 8-án „E-közigazgatás és Informatika” című konferenciáját Budapesten, a Barabás Villában. A konferencia fő támogatója a Nádor Rendszerház, Magyarország egyik vezető rendszerintegrációs cége volt.

A Nádor Rendszerház fennállásának 15 éve során folyamatosan törekedett arra, hogy a kormányzati és államigazgatási szervek munkáját professzionális informatikai eszközök és szolgáltatások biztosításával segítse. A cég 1997 óta vesz részt a központosított közbeszerzésben, rendszeresen indul hazai és európai pályázatokon. Filozófiája a változó piaci környezetben is változatlan, tevékenységét a tradicionális ügyfélközpontúság és szakmai elkötelezettség fémjelzi.

Különösen nagy jelentőséggel bír a Nádor Rendszerház szakértelme és sok éves tapasztalata akkor, amikor az újabb és újabb technológiák térhódításának köszönhetően egyetlen szervezet sem működhet elektronikus kommunikáció nélkül. Az önkormányzatok számára a Lisszaboni Stratégia és a KET egyaránt célul tűzte ki az elektronikus ügyintézés bevezetését, mely hatékonyabbá, gyorsabbá teszi munkájukat.

A Nádor Rendszerház mindezt felismerve kifejlesztette saját, az önkormányzatok munkáját támogató informatikai rendszerét, amelyet az ETK Önkormányzati Klub által szervezett „E-közigazgatás és Informatika” című konferencián mutatott be. A szakmai napon főtámogatóként és előadóként jelent meg a MeH Ekk, KEK KH neves szakemberei és a gyakorlati tapasztalatokat bemutató önkormányzati képviselők mellett.

A résztvevők megismerhették a Nádor Rendszerház által kifejlesztett és már több önkormányzatnál bevezetésre került integrált, informatikai rendszert, amely teljes körű megoldást kínál minden szükséges feladat ellátására. Rendelkezik ügyfélszolgálati, back office és adminisztratív, kiegészítő modulokkal egyaránt. Emellett rugalmasan alakítható az egyedi igényekhez, multiplatformos, központilag menedzselhető, skálázható és ASP képes. A cég rendszere évek óta sikeresen működik Pécsett, Szolnokon, továbbá a Dunakanyari és Pilisi Önkormányzatok Többcélú Kistérségi Társulásának tagjainál. A meglévő tapasztalatokból kiindulva került bemutatásra az informatikai rendszer működése és felépítése. A színes, számos hasznos információt tartalmazó előadás kétség kívül hozzájárult ahhoz, hogy az elektronikus közigazgatás technikai hátterét, a benne rejlő lehetőségeket megismerjék és átlássák az önkormányzatok munkatársai egy olyan fejlesztésen keresztül, amely ma még szinte egyedülálló hazánkban.

A konferencia elérte kitűzött célját, a résztvevők olyan tudással és élményekkel gazdagodtak, amelyek segítik az informatikai fejlesztés koncepciójának minél hatékonyabb kialakítását. Megállíthatatlanul elindult egy építő folyamat, melynek mindenki egyaránt részese. A Nádor Rendszerház, hűen ars poeticájához – a szaktanácsadástól, az igények felmérésén át, a rendszerek szállításáig és üzemeltetéséig - mindenkor a lehető legmagasabb szakmai színvonalat biztosítja ügyfelei igényeinek maradéktalan kielégítése érdekében.

A fejlődés útjára lépni mindig nagy kihívás, számos akadály és kifogás gátolja annak támogatóit, de érdemes kitartani és küzdeni. Miskolczi Tamás, az ETK Szolgáltató zRt. elnöke szavait idézve:
„Az informatikai fejlesztések, új alkalmazások bevezetése ugyanis bőségesen megtérülő beruházás, mely az önkormányzati belső hatékonyság növekedésében, a település gazdálkodásának, versenyképességének javulásában, és nem utolsósorban a lakossági elégedettség emelkedésében érhető tetten.”