Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

hírek, akciók

Kérjük adja meg adatait az ajánlatkéréshez! (a *-gal jelölt mezők kitöltése elengedhetetlen)

Személyhívórendszer a gyártósoron

Egy konzervgyár azzal a kéréssel fordult a Nádor Rendszerházhoz, hogy találjunk megoldást a gyártósorokon történő munkavégzés egyszerű és hatékony figyelemmel kísérésére. A problémát elsősorban az okozta számukra, hogy nem tudták ki és miért felelős a gyártósor aktuális leállásáért és mennyit áll a sor. Márpedig a gyártósor leállása jelentős anyagi veszteséget jelentett számukra, a termelés kiesés nem csak a határidők teljesítése során okozott gondot, hanem a nem teljesítésből fakadóan kötbér fizetési kötelezettségeik is felmerültek.

A megoldás

A konzervgyár problémájának megoldására egy személyhívó központ és SMS küldő egység vezérlését végző rendszer kiépítését javasoltuk.

A kialakítandó rendszer a gyártósorok állapotváltozásáról szöveges üzenetet küld adott személyhívókra és/vagy mobiltelefonokra. Az állapotváltozásokat a rendszer képes naplózni azok felelőseinek megjelölésével együtt.

A rendszer felépítése

konzervgyar-esettanulmany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vezérlő szerviz

Windows Service. Feladata a kapcsolattartás a személyhívó központtal és a GSM modemmel.

Személyhívó adó

Feladata a szöveges üzenet elküldése a személyhívóra.

GSM modem

Feladata szöveges üzenet elküldése GSM telefonra.

GateWay

Feladata kapcsolattartás az RFID olvasókkal és a Windows service-vel.

RFID olvasó

Feladata az RFID kártyák olvasása és a sorazonosító továbbítása.

A rendszer működése

A hibajelzésre és a javításra kijelölt személyek egyedi azonosítóval ellátott RFID kártyával rendelkeznek a nyomon követhetőség és pontos azonosíthatóság érdekében. Az állapotjelzés folyamata a következő lépésekből áll:

Hibajelzés

  • A műszakvezető a hibás soron lehúzza a kártyáját.
  • A rendszer a TMK részére üzenetet küld a hibás sor azonosítójával. (pl. 3-as sor leállt).

Javítás befejezése

  • A javítást végző TMK-s a javítás elvégzése után lehúzza a kártyáját.
  • A rendszer a műszakvezető részére üzenetet küld (Javítás kész).

Javítás ellenőrzése

  • A műszakvezető lehúzza a kártyáját (Gyártósor üzemkész)
  • Ha a hiba továbbra is fennáll, a műszakvezető ismét lehúzza a kártyáját. (pl.3-as sor leállt)
  • Értesítések
  • Ha a sor 30 percnél (szabadon konfigurálható) tovább áll, akkor a rendszer SMS üzenetet küld egy meghatározott személynek vagy csoportnak. Amennyiben a gyártósor javítását követő 5 percen belül (szabadon konfigurálható) hibajelzés érkezik ugyanazon a soron, akkor azt a rendszer egy hibának tekinti.

Naplózás

A rendszer a következő felhasználói tevékenységeket és adatokat naplózza:

  • belépés/kilépés
  • üzenetküldés
  • időpont
  • felhasználó
  • esemény
  • címzett
  • üzenet

A naplózott események .csv fájlba exportálhatóak.

Az eredmény

  • az események pontosan és gyorsan követhetővé váltak
  • a gyártósorok leállási ideje pontosan kimutatható adott időszakra vonatkozóan
  • egyértelműen megállapíthatóvá válik a személyi felelősség a leállásoknál