Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

hírek, akciók

Kérjük adja meg adatait az ajánlatkéréshez! (a *-gal jelölt mezők kitöltése elengedhetetlen)

Vonalkód rendszer az értékesítés szolgálatában

teriro-gyujto-rendszerEgyik ügyfelünk, aki zene és dvd lemezek magyarországi értékesítésével foglalkozik, megoldást keresett arra, hogy miként tudja mobil munkatársai munkáját gördülékenyebbé tenni. A legfontosabb cél a papír alapú raktáralkalmazás és elszámolás kiváltása volt egy mobil, automatikus adatátvitelre képes rendszeren keresztül, amely távoli hozzáféréssel lehetővé teszi a területi képviselők rugalmas munkavégzését és akár az otthonról végezhető napi bevételi elszámolást, valamint a kereskedelmi adminisztráció elvégzését.

.

A Nádor Rendszerház megoldása

A Nádor Rendszerház egy vonalkód alapú gyűjtő-terítő rendszer alkalmazását javasolta, ami által a mobil munkavégzés egyszerűvé, rugalmassá és jól dokumentálhatóvá vált. A cég munkatársai (pl. szállítók, területi képviselők) az ország bármely pontján adatot rögzíthetnek, kérdezhetnek le, dolgozhatnak fel, vagy szükség esetén továbbíthatnak a cég központja felé. A rendszer elengedhetetlen tartozékai a vonalkód technikai eszközök: vonalkód olvasóval ellátott PDA-k, vonalkód nyomtatók, címkék.

A rendszer felépítése

A területi képviselők részére készített rendszer Windows Mobile.5 operációs rendszerű mobil eszközön használható, amelyet vonalkód olvasóval felszerelt.

A rendszer a következő törzsekből áll:

  • Partnertörzs: a használt adatokat a host rendszer biztosítja, amely igény szerint bővíthető.
  • Cikktörzs: az árucikkek adatait tartalmazza.
  • Cikk-Partner törzs: az értékesítési és szállítási folyamatok során megmutatja a felhasználónak, melyik partnernek, milyen és mennyi áru, mennyiért szállítható. Kezeli az úgynevezett bizományos partnereket is.
  • Készlet feltöltése: a kiszállításra kerülő árumennyiséget tartalmazza.

A rendszer funkciói

  • Tranzakciók: áru és visszáru kezelése, selejtezés, bizományos elszámolás.
  • A cikkek felvétele elsősorban vonalkóddal történik, de manuálisan is megoldható. A felhasználó a Cikk-Partner törzsből választja ki az árut, annak pontos árát, mennyiségét, így dokumentálja a munkafolyamatokat. A tételek felvitele után a tranzakció(k)ról bizonylat nyomtatható.
  • Készlet: a szállítónál található áru mennyiségét, tulajdonságait mutatja. Ebben az esetben az áru mozgásáról lista készíthető, amelyek segítségével pontos leltár is kimutatható.
  • Áruátvétel: a felhasználó a központból kapott áru mozgását követheti nyomon.
  • Pénztár: a felhasználó követni tudja a pénzmozgást.
  • A gyűjtő-terítő rendszer a felhasználói tapasztalatok és az ügyfél igényei szerint fejleszthető. Az előnyei közé tartozik, hogy bármilyen már meglévő rendszerhez könnyen illeszthető.

A rendszer az alábbi feladatok megoldására ad lehetőséget:

  • számlázás
  • anyaggazdálkodás
  • áru bevételezés, kiadás
  • leltározás
  • készletnyilvántartás
  • selejtezés.

A rendszer használata

A rendszer egy része önállóan működik, egy része pedig egy már meglévő ügyviteli programhoz kapcsolódik. Alapját a vonalkód technika képezi, amely egy interfészen keresztül csatlakozik a már meglévő informatikai és ügyviteli rendszerhez.

Használatához szükség van: vonalkód olvasóval ellátott adatgyűjtő készülékre, vonalkód nyomtatóra, vonalkód címkékre, adatgyűjtő oldali szoftveralkalmazásra és PC oldali szoftverillesztésre, illetve egy számítógépes hálózatra, amely fogadja és felhasználja a küldött adatokat.

A rendszer használata a partnertörzs feltöltésével kezdődik, amely felhasználástól függően kétféle módon lehetséges. Egyrészt, ha a mobil eszközt használó munkatárs számlázni is kíván vele, akkor a partnertörzs csatlakozik egy ún. host rendszerhez, amely segítségével elérhetőek a számlázáshoz szükséges információk és a partnercégek adatai. A másik esetben a partnertörzs adatai és a készletinformációk állnak rendelkezésre, számlázásra nincs lehetőség.

A rendszer cikktörzs állománya a cég által használt cikkek adatait tartalmazza. Az adatok mennyisége és tartalma minden esetben a felhasználói igényekhez igazodik.

A partner-cikk törzsben szerepel, hogy melyik partnernek, mi milyen áron szállítható, itt találhatóak a bizományosi információk is. A törzs feltöltése a számlázási folyamatok során válik fontossá. Ha a mobil munkatárs nem jogosult számlázásra, akkor ez a funkció inaktiválható.

A legfontosabb információ a rendszerben a törzsadatokon túl a készletinformáció, amely a mobil munkatárs induló készletének adatait tartalmazza. A használat során az eszköz csatlakozhat a vállalatirányítási rendszerhez vagy működhet tőle függetlenül is. Ez utóbbi esetén arra van lehetőség, hogy az elszámoltatás a nap végén történjék. Az áru átadásakor nem csak a készletmozgás rögzíthető, hanem igény esetén szállítólevél is nyomtatható.

Felhasznált eszközök

  • Motorola Symbol MC70 adatgyűjtő terminal, dokkolókkal, kiegészítőkkel,
  • Zebra RW 420 4" hordozható mobil nyomtató, autós dokkolókkal, kiegészítőkkel
  • Mobil nyomtatóba való thermo etikettek, thermo folyamatos szalagok

Az eredmény

A gyűjtő-terítő rendszer gyors, pontos munkavégzést, hatékonyabb túraszervezést tett lehetővé, segítségével ellenőrizhetővé vált a munkatársak hatékonysága, amely a versenyszférában tevékenykedő cégek számára rendkívüli fontossággal bír.

További elérhető eredmények:

  • GPS járműkövető rendszerrel összeköthető
  • Rugalmasan bővíthető, továbbfejleszthető
  • A rendszer külföldre is vihető
  • Online és offline felhasználás egyaránt

A Nádor Rendszerház a rendszer tervezésén, integrálásán, beoktatáson, a teljeskörű hardver-igény szállításán, a szoftveralkalmazáson és fejlesztésen kívül a garancián túli, utólagos szoftver és hardver-karbantartást is vállalta.

Mit nyert a cég a gyűjtő-terítő rendszerrel?

  • Kiváltotta a papír alapú munkafolyamatokat, ami által mérvadó papír és nyomtatási költséget takaríthatott meg.
  • Csökkentette az emberi tévedés lehetőségét, ezáltal megelőzve az ebből adódó idő – és pénzveszteséget.
  • Hozzáférést biztosított a vállalatirányítási rendszerhez, ezzel lehetővé tette többek között az online adattovábbítást és otthoni adatközlést. A képviselőknek nem kell minden nap visszatérniük a bázisra, az így nyert időt „hasznos" munkával tölthetik és útiköltséget is spórolhatnak.
  • Mérhetővé és valós idő szerint kontrolálhatóvá vált a munkaerő hatékonysága.
  • Gyorsabb lett az áruterítés, nagyságrendekkel javult az áru készletforgása.
  • A gyorsabb túrák miatt hatékonyabb lett a vevői igények felmérése és kiszolgálása, valamint teljesen kiküszöbölhetővé váltak az emberi tévesztésből adódó hibák. Nőtt ezáltal a vevői elégedettség.

A tapasztalatok alapján a régi rendszerrel párhuzamosan minimum 1 hónap tesztidőt javaslunk, amely idő alatt cégünk vállalja az esetleges hibák, kijavítását, utólagos kérések teljesítését, illetve folyamatosan nyomon követjük a tesztelés folyamatát, ezzel is segítve a rendszer gördülékeny bevezetését, valamint elfogadását.

Az Ön számára is ideális megoldás egy ilyen rendszer?

Igen, ha

  • országszerte terít árut
  • ha mobil munkatársai munkája ellenőrizhetetlen vagy nehezen kontrolálható
  • napi problémát okoz a megrendelések rögíztése, gyors kezelése
  • szeretne időt és pénzt spórolni az online adatközlés által
  • szeretné növelni a munkavégzés hatékonyságát és az árukészlet forgását
  • szeretné, hogy vásárlói még elégedettebbek legyenek munkájukkal és ezáltal nőjjön a megrendelések száma