Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

hírek, akciók

Kérjük adja meg adatait az ajánlatkéréshez! (a *-gal jelölt mezők kitöltése elengedhetetlen)

RFID a gyártósorok szolgálatában - esettanulmány

rfid gate metro2Önnek is problémát okoz a telephelyen belül az alapanyagok nyomon követése?

Rendelkezik megoldással, de az túlságosan drága és számos buktatót rejt magában?

Egyik kiemelt ügyfelünk éppen ezekkel a problémákkal küzdött, amikor megoldásért fordult szakértőinkhez. Ma már semmilyen fennakadást nem okoz számukra az óriási anyagáramlás nyomonkövetése.

A megoldandó probléma

Egy alkatrészeket gyártó cég az egyes gyáregységei között és a gyáregységeken belül nagy mennyiségű alapanyag, félkész és késztermék forgalmat bonyolít. A cégen belüli árumozgások nyomon követése nehézkes és sok esetben pontatlan volt. Problémát jelentett továbbá, hogy adott időben nem a megfelelő félkész termék került a gyártósorok mellé és emiatt fennakadások is előfordultak a gyártásban.

A Nádor Rendszerház által megvalósított megoldás

A Nádor Rendszerház RFID rendszer bevezetését javasolta.

Ez a megoldás gyakorlatilag 100% pontossággal ingyenesen üzemeltethető és jelentős emberi beavatkozás nélkül is működik.

Telephelyen belül az anyagmozgatás kézi vezérlésű kocsikkal történik. Az azonosítás érdekében UHF frekvencián működő RFID tagek kerültek a járművekre.

 

A telepített UHF RFID tagek előnyei:

  • nem szükséges közvetlen rálátás az olvasáshoz
  • a tagek akár 10 méteres távolságról is biztonságosan leolvashatók
  • működési hőmérsékleti tartomány -20°C-tól + 70 °C-ig
  • fém szerkezetre felszerelhető az olvasási távolság romlása nélkül
  • ütés és vízálló kivitel

A telephelyek közötti átjárókba és gyártóterületek fontosabb mozgatási pontjain RFID kapukat helyeztünk el. Az RFID kapuk közvetlenül tudnak kommunikálni LAN hálózaton keresztül az anyacég szerverével. Az anyagmozgató kocsik áthaladását, az áthaladások irányát professzionális ipari kivitelű optikai érzékelőkkel detektáljuk, ezek után történik a kocsikon elhelyezett RFID tagek olvasása. A kocsiazonosítókat ezek után küldjük a külföldi szerverre, mely válaszként visszaküldi, hogy adott kocsi áthaladhat-e a kapun. A válasz függvényében rövid hangjelzés kíséretében zöld, tilos áthajtás esetén hosszú hangjelzéssel piros fényt gyullad ki. Az áthaladási adatok időbélyeggel együtt tárolásra kerülnek a szerveren. Mindez a másodperc tört része alatt.

 

A rendszer elemei

  • RFID tagek
  • Optikai kapuk
  • RFID olvasó
  • 3 színű LED fényforrást (piros-sárga-zöld) használó fényoszlop
  • integrált hangszóró
  • a Nádor Rendszerház által fejlesztett vezérlő eszköz
  • mikroprocesszoros architektúra
  • ütésálló ipari doboz
  • fényoszlop vezérlés
  • hang vezérlés
  • RS232, USB kommunikáció
  • RFID olvasó vezérlés
  • LAN hálózati kommunikáció
  • firmvare frissítés USB-n keresztül

Mit nyert a cég az RFID rendszerrel?

  • nem kerül hibás alapanyag, félkész termék a gyártósorra
  • minimális fenntartási és üzemeltetési költséggel számolhat, üzemeltetés külön emberi erőforrást nem igényel
  • pontos képet kapnak az alapanyagok félkész, kész termékek cégen belüli pozíciójáról
  • hatékonyságméréshez fontos információkat szolgáltat
  • további igényeikhez rugalmasan bővíthető, testre szabható
  • megkönnyíti a logisztikai folyamatokat
  • a Nádor szerviz hátterének, szakmai támogatásának köszönhetően garanciát arra, hogy a rendszer 7/24 órás felhasználás mellett folyamatosan, megbízhatóan működik, így egy esetleges leállás nem okoz semmilyen veszteséget számukra.